Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/316213
Title: Маўленчая дыхатамія адрасант – адрасат у кантэнце беларускага сегмента відэахостынгу
Other Titles: The addresser – addresse speech dichotomy in the content of the Belarusian video hosting segment / M. S. Tutenkov
Речевая дихотомия адресант – адресат в контенте белорусского сегмента видеохостинга / М. С. Тютеньков
Authors: Цюцянькоў, М. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Масавая камунікацыя. Журналістыка. Сродкі масавай інфармацыі
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика = Journal of the Belarusian State University. Journalism. – 2024. – № 1. – С. 71-76
Abstract: Вывучаюцца пытанні карэляцыі адрасант – адрасат у тэле-і відэаблогадыскурсе на прыкладзе аўтарскіх праграм. Праводзіцца якасны і колькасны аналіз відэапрадуктаў з пункту гледжання рэалізацыі камунікатыўнай функцыі ва ўзаемадзеянні адрасантаў і адрасатаў. Устанаўліваецца, што імклівае развіццё інтэрнэт-тэхналогій, з’яўленне новых груп камунікатыўных каналаў на відэахостынгу прывялі да кардынальнай трансфармацыі традыцыйнага працэсу камунікацыі на двух узроўнях –функцыянальным і сігніфікатыўным.
Abstract (in another language): The article examines the issues of addresser – addresse correlation in television and video blog discourse on the exam-ple of author’s programmes. A qualitative and quantitative analysis of video products in terms of the implementation of ommunicative function in the interaction between addresser and addressee is carried out. It is established that the rapid deve lopment of Internet technologies, the emergence of new groups of communication channels on video hosting led to a radical transformation of the traditional communication process at two levels –functional and ignifying. = Изучаются вопросы корреляции адресант – адресат в теле и видеоблогодискурсе на примере авторских программ. Проводится качественный и количественный анализ видеопродуктов с точки зрения реализации коммуникативной функции во взаимодействии адресантов и адресатов. Устанавливается, что стремительное развитие интернет-технологий, появление новых групп коммуникативных каналов на видеохостинге привели к кардинальной трансформации традиционного процесса коммуникации на двух уровнях –функциональном и сигнификативном.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/316213
ISSN: 2788-6638
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
71-76.pdf381,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.