Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/314357
Title: | Влияние англицизмов в современном немецком языке на лингвистическую культуру белорусских студентов |
Other Titles: | The impact of Anglicisms in modern German on the linguistic culture of Belarusian students / M. A. Babayan |
Authors: | Бабаян, М. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 21–22 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 296-304. |
Abstract: | В данной статье рассмотрены причины появления английских заимствований в немецком языке, в том числе на основе социологического опроса среди студентов и выпускников белорусских вузов; проведен анализ статистической информации, полученной в результате анкетирования; составлен рейтинг частотности приведенных респондентами примеров употребляемой лексики |
Abstract (in another language): | The article deals with the reasons of English loanwords appearance in German, including on the basis of a sociological survey among students and graduates of Belarusian universities; the statistical information obtained from the conducted questionnaire was analyzed; the frequency distribution of vocabulary examples given by respondents was made |
Description: | Раздел 4. Лингвистические аспекты межкультурной коммуникации |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/314357 |
ISBN: | 978-985-881-594-3 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
296-304.pdf | 648,51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.