Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/314349
Title: | Алгоритм обучения пониманию и продуцированию иноязычного текста в условиях информационного общества |
Other Titles: | Training algorithm for comprehending and producing foreign language texts under conditions of information society / N. P. Peshkova |
Authors: | Пешкова, Н. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 21–22 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 252-257. |
Abstract: | В статье обсуждаются проблемы обучения межкультурной коммуникации в условиях информационного общества. Предлагается алгоритм обучения пониманию и продуцированию иноязычного текста как составная часть общей модели обучения профессиональной и научной иноязычной коммуникации, разработанный автором с опорой на психолингвистические и коммуникационные технологии |
Abstract (in another language): | The article considers some problems of cross-cultural communication under conditions of information society. A training algorithm for comprehending and producing foreign language texts is proposed as a constituent of the general educational model for professional and scientific communication developed by the author based on psycholinguistic and communication technologies |
Description: | Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/314349 |
ISBN: | 978-985-881-594-3 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
252-257.pdf | 629,68 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.