Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314349
Title: Алгоритм обучения пониманию и продуцированию иноязычного текста в условиях информационного общества
Other Titles: Training algorithm for comprehending and producing foreign language texts under conditions of information society / N. P. Peshkova
Authors: Пешкова, Н. П.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 21–22 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 252-257.
Abstract: В статье обсуждаются проблемы обучения межкультурной коммуникации в условиях информационного общества. Предлагается алгоритм обучения пониманию и продуцированию иноязычного текста как составная часть общей модели обучения профессиональной и научной иноязычной коммуникации, разработанный автором с опорой на психолингвистические и коммуникационные технологии
Abstract (in another language): The article considers some problems of cross-cultural communication under conditions of information society. A training algorithm for comprehending and producing foreign language texts is proposed as a constituent of the general educational model for professional and scientific communication developed by the author based on psycholinguistic and communication technologies
Description: Раздел 3. Информационно-коммуникационные технологии в преподавании иностранных языков и литературы
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/314349
ISBN: 978-985-881-594-3
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
252-257.pdf629,68 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.