Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/314340
Title: | К вопросу преодоления барьеров успешного овладения иностранным языком в неязыковом вузе |
Other Titles: | To the question of overcoming barriers to successful foreign language acquisition in a non-linguistic university / O. G. Shvajba, I. P. Valovikova |
Authors: | Швайба, О. Г. Воловикова, И. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VІI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 21–22 марта 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 209-214. |
Abstract: | Данная статья посвящена теме преодоления барьеров при обучении иностранному языку в вузе. Авторы рассматривают портрет современного выпускника вуза с точки зрения его владения языком как инструментом своей профессиональной деятельности, описывают психологические особенности современных студентов-зумеров, особенности обучения в школе и их трансфер в систему высшего образования. В статье приводятся наиболее часто встречающиеся преграды в процессе усвоения языка и даются рекомендации по организации учебного процесса, как в аудитории, так и для самостоятельной работы студентов |
Abstract (in another language): | This article is devoted to the topic of overcoming barriers in teaching a foreign language at a university. The authors consider the portrait of a modern university graduate from the point of view of his language proficiency as a tool of his professional activity, describe the psychological characteristics of modern zoomer students, the peculiarities of studying at school and their transfer to the higher education system. The article presents the most common obstacles in the process of language acquisition and provides recommendations on the organization of the educational process, both in the classroom and for independent work of students |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/314340 |
ISBN: | 978-985-881-594-3 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
209-214.pdf | 643,58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.