Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313713
Title: Потребление и избегание новостей в цифровой среде: эволюция запросов аудитории
Other Titles: News consumption and avoidance in the digital environment: evolution of audience demands / A. A. Hradziushka
Authors: Градюшко, А. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журналистика в цифровую эпоху: технологии и методология творчества : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 80-летию фак. журналистики Белорус. гос. ун-та, Минск, 25 апр. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Беляев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 106-109.
Abstract: Рассмотрена проблема избегания новостей в цифровой среде. Приводятся данные о том, что аудитория становится все более зависимой от социальных платформ. Показано снижение интереса к новостям, связанное с широким освещением определенных тем и обусловленное новостной перегрузкой. Сделан вывод о том, что концепция избегания новостей нуждается в систематической концептуализации и дальнейшем эмпирическом изучении
Abstract (in another language): The problem of news avoidance in the digital environment is examined. The data is presented that the audience is becoming more and more dependent on social platforms. It shows the decline in interest in news due to the wide coverage of certain topics and due to news overload. It is concluded that the concept of news avoidance needs systematic conceptualization and further empirical study
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313713
ISBN: 978-985-881-590-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналистика в цифровую эпоху: технологии и методология творчества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
106-109.pdf787,74 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.