Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/313710
Title: | Конвергентная редакция (на примере студенческого радио «Навигатор» факультета журналистики ВГУ) |
Other Titles: | Convergent editorial (based on the example of student radio «Navigator» of the Faculty of Journalism VSU) / N. A. Gaag, P. A. Sukhanova |
Authors: | Гааг, Н. А. Суханова, П. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журналистика в цифровую эпоху: технологии и методология творчества : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 80-летию фак. журналистики Белорус. гос. ун-та, Минск, 25 апр. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Беляев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 97-101. |
Abstract: | Конвергентная редакция в студенческих СМИ – активно развивающийся сегмент в современной журналистике. Синтез печатного, видео и аудиоконтента позволяет говорить о появлении новых форматов, адресованных не только узко-сегментированной аудитории, а обществу в целом. Сотрудники такой редакции не только пишут тексты, но и снимают видео (в том числе в виде прямых трансляций), записывают подкасты, создают графические элементы |
Abstract (in another language): | Convergent editorial in student media is an actively developing segment in modern journalism. The synthesis of printed, video and audio content allows us to talk about the emergence of new formats addressed not only to a narrowly segmented audience, but to society as a whole. Employees of such editorial offices not only write texts, but also record videos (including live broadcasts), and podcasts, and create graphic elements |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/313710 |
ISBN: | 978-985-881-590-5 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2024. Журналистика в цифровую эпоху: технологии и методология творчества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
97-101.pdf | 874,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.