Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313690
Title: Социальная ответственность и проблемы саморегулирования новых медиа
Other Titles: Social responsibility and problems of self-regulation of new media / L. L. Cherepanova
Authors: Черепанова, Л. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Журналистика в цифровую эпоху: технологии и методология творчества : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 80-летию фак. журналистики Белорус. гос. ун-та, Минск, 25 апр. 2024 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Беляев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 505-508.
Abstract: Проблема социальной ответственности новых медиа за информационное воздействие связана с формированием системы их саморегулирования. В результате анализа текстов новых медиа о чрезвычайных ситуациях, изучения поведения целевой аудитории и профессионально-этического регулирования СМИ определяются черты системы саморегулирования новых медиа и условия ее формирования
Abstract (in another language): The problem of social responsibility of new MEDIA for information impact is associated with the formation of a system of their self-regulation. As a result of the analysis of new media texts about emergency situations, studying the behavior of the target audience and professional and ethical regulation of the media, the features of the system of self-regulation of new MEDIA and the conditions for its formation were determined
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313690
ISBN: 978-985-881-590-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024. Журналистика в цифровую эпоху: технологии и методология творчества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
505-508.pdf786,12 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.