Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313227
Title: Проблема смешанных форм обучения в научно-исследовательской работе кафедры
Other Titles: The problem of blended forms of learning in the research work of the university department / L. V. Khvedchenya
Authors: Хведченя, Л. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Науковедение
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Человек в социокультурном измерении = Human in the socio-cultural dimension. – 2024. – № 1. – С. 4-10
Abstract: Показан опыт организации научно-исследовательских работ на кафедре английского языка гуманитарных факультетов факультета социокультурных коммуникаций (2018–2023). Отмечена актуальность организационных форм обучения для обозначенного периода, характеризующегося многочисленными социальными конфликтами, геополитическими трансформациями, а также неблагоприятными пандемийными условиями, которые породили проблему способов организации учебного процесса в экстремальных ситуациях. Проанализированы результаты научно-исследовательской работы, обоснована необходимость продолжения исследования ее темы в плане создания информационно-образовательной среды и дидактического сопровождения. Предложен пилотный вариант модели синхронного гибридного обучения как наиболее вероятной модели в условиях социальной неустойчивости и нестандартных педагогических ситуаций.
Abstract (in another language): The author considers organisational forms of learning as an educational matter of topical interest at the department of English for humanities, faculty of social and cultural communications for the indicated period (2018–2023), which is characterised by numerous social conflicts, geopolitical transformations, as well as unfavourable pandemic conditions. The latter actualised the problem of educational design in the emergency situations. The results of the completed research are analysed, and the necessity to continue research its topic in terms of creating information and educational environment and didactic support is substantiated. A pilot version of the model of synchronous hybrid learning is proposed as the most perspective in the conditions of social instability and non-standard pedagogical situations.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/313227
ISSN: 2709-5738
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2024, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
4-10.pdf329,21 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.