Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/312822
Title: | Ethical and pedagogical ideas of I. Kant |
Other Titles: | Этические и педагогические идеи И. Канта / Ван Чжэнцянь; Комаровская Анастасия Сергеевна |
Authors: | Wang Zhenqian Kamarouskaya, Anastasiya S. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2024 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Философское наследие Иммануила Канта и актуальные проблемы современности : сборник материалов XVIII Республиканского междисциплинарного научно-теоретического семинара «Инновационные стратегии в современной социальной философии», 18 апреля 2024 года, г. Минск, Республика Беларусь / БГУ, Фак. философии и социальных наук, Каф. философии и методологии науки, Каф. философии культуры ; [редкол.: А. С. Лаптёнок (отв. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 52-58. |
Abstract: | The article deals with the ethical and pedagogical ideas of Immanuel Kant, focusing on their significance for modern pedagogy. The authors analyse the key concepts of Kantian philosophy, such as categorical imperative, free will, morality and self-knowledge, emphasizing their role in the formation of value-oriented consciousness and motivation to cognition. The influence of Kantian thought on the development of critical thinking, independence and moral responsibility of students is discussed. The article emphasises the importance of integrating Kant's philosophical ideas into the educational process for the education of a highly moral personality capable of self-determination and active participation in society |
Abstract (in another language): | В тексте рассматриваются этико-педагогические идеи Иммануила Канта, акцентируется их значение для современной педагогики. Авторы анализируют ключевые понятия кантовской философии, такие как категорический императив, свобода воли, нравственность и самопознание, подчеркивая их роль в формировании ценностно-ориентированного сознания и мотивации к познанию. Обсуждается влияние кантовской мысли на развитие критического мышления, самостоятельности и моральной ответственности студентов. В статье подчеркивается важность интеграции философских идей Канта в образовательный процесс для воспитания высоконравственной личности, способной к самоопределению и активному участию в жизни общества |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/312822 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Number, date deposit: | № 007422042024, Деп. в БГУ 22.04.2024 |
Appears in Collections: | 2024. Философское наследие Иммануила Канта и актуальные проблемы современности |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.