Logo BSU

Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот документ: https://elib.bsu.by/handle/123456789/312368
Полная запись метаданных
Поле DCЗначениеЯзык
dc.contributor.authorBychkov, N.
dc.contributor.authorMaximovich, I.
dc.contributor.authorPateyuk, D.
dc.date.accessioned2024-05-17T07:55:35Z-
dc.date.available2024-05-17T07:55:35Z-
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationБизнес-пульс : II Междунар. науч.-практ. студ. конф., Минск, 10 ноября 2023 г. : сб. материалов / редкол.: В. В. Манцурова [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2024. – С. 214-217.
dc.identifier.isbn978-85-7214-81-5
dc.identifier.urihttps://elib.bsu.by/handle/123456789/312368-
dc.descriptionСекция 4. Тренды маркетинга 2023
dc.description.abstractThe subject of the research is the negative aspects of the use of Artificial Intelligence (AI) in marketing. This includes various issues and challenges associated with the application of AI in marketing strategies, campaigns, and consumer interactions. The object of the research is to examine the specific areas and phenomena related to AI in marketing that have negative consequences and to figure out how AI use in marketing may influence on customer attitude. The goals of the research are to identify and analyze the negative implications of AI in marketing (1); understand the impact of AI on various aspects of marketing, including consumer trust and privacy (2); evaluate the ethical and societal consequences of AI use in marketing (3); offer insights and recommendations for mitigating the negative aspects and promoting responsible AI integration in marketing strategies (4). To fulfil the objectives, theoretical information was collected and field research was conducted: a survey and a focus group
dc.language.isoen
dc.publisherМинск : Институт бизнеса БГУ
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
dc.subjectЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика
dc.titleNegative aspects of the use of artificial intelligence (AI) in marketing
dc.typeconference paper
Располагается в коллекциях:2023. Бизнес-пульс

Полный текст документа:
Файл Описание РазмерФормат 
214-217.pdf368,49 kBAdobe PDFОткрыть
Показать базовое описание документа Статистика Google Scholar



Все документы в Электронной библиотеке защищены авторским правом, все права сохранены.