Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/311497
Title: | Особенности восприятия информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе в условиях распространения СOVID-19 (опыт Белорусского государственного университета) |
Other Titles: | Features of perception of information and communication technologies in the educational process in the context of COVID-19 pandemic (experience of the Belarusian State University) |
Authors: | Король, А. Д. Пинчук, И. В. Артёменко-Мельянцова, Е. К. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2022 |
Citation: | Современные евразийские университеты : использование информационных технологий : монография / ред. кол.: Садовничий и др. – Москва, 2022. – С. 77-88. |
Abstract: | В статье отражаются основные результаты социологического исследования, проведенного в Белорусском государственном университете в декабре 2020 г., о влияния пандемии СОVID-19 на профессиональную деятельность профессорско-преподавательского состава и образовательную деятельность студентов. В ней содержатся общие аспекты восприятия пандемии СОVID-19, оценка использования информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе, и ожидания сотрудников от действий университета. Делается вывод, что развитие ситуации в БГУ в ответ на пандемию СОVID-19 соответствует общемировым тенденциям. Внедрение дистанционного формата образования и методическое обеспечение позволили университету адаптироваться к ситуации пандемии, оценить инфраструктуру с точки зрения потенциала для улучшения. |
Abstract (in another language): | The article reflects the main results of a sociological study conducted at the Belarusian State University in December, 2020 on the impact of the COVID-19 pandemic on the professional activities of the teaching staff and the educational activities of students. It reflects the general aspects of the perception of the COVID-19 pandemic, the assessment o f the use of information and communication technologies in the educational process, and the expectations of employees from the actions of the university. It is concluded that the development of the situation in BSU in response to the COVID-19 pandemic is in line with global trends. The introduction of distance education and methodological support allowed the university to adapt to the situation of the pandemic, however, the system has the room for improvement from a technical and infrastructural point of view. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/311497 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2022 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Современные Евразийские университеты_77-88.pdf | 284,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.