Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/311148
Title: | Формирование индивидуальных образовательных траекторий на основе цифровых следов обучающихся |
Authors: | Краснова, Т. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Информатика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2023. – № 5. – С. 7-11. |
Abstract: | Цель статьи – проанализировать, какие новые возможности для индивидуализации процесса обучения открываются в контексте цифровизации высшего образования. Рассматриваются понятие и цели сбора цифровых следов, конструирование из них цифрового профиля, разработка на основе его рекомендаций для проектирования индивидуальной образовательной траектории. На конкретном примере практики «Университет «20.35» проиллюстрировано, как эти идеи применяются. Намечено несколько аспектов, важных для развития возможностей использования искусственного интеллекта для персонификации обучения. |
Abstract (in another language): | The main purpose of the article is to analyze what new opportunities for the individualization of the learning process are opening up in the context of the digitalization of higher education. The text discusses the concept and goals of collecting digital footprints; designing their digital profile; developments based on his recommendations for designing an individual educational trajectory. A specific case study “20.35 University” illustrates how these ideas are applied. Several aspects are outlined that are important for the development of the possibilities of using artificial intelligence to personalize learning. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/311148 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023, №5 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Краснова_ВШ_2023-5-007-011.pdf | 294,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.