Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/311147
Title: | Активные методы обучения: опыт внедрения в медицинском вузе |
Authors: | Дежиц, Е. В. Венская, Т. И. Рогашко, Н. А. Трубило, Е. И. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Медицина и здравоохранение |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : РИВШ |
Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2023. – № 5. – С. 12-13. |
Abstract: | В статье рассмотрены аспекты внедрения активных методов обучения в Гродненском государственном медицинском университете. Проведен анализ внедрения наиболее результативных активных методов обучения для студентов лечебного, педиатрического, медико-диагностического и медико-психологического факультетов. Показано, что внедрение активных методов обучения позволяет преподавателям наиболее оптимально построить учебный процесс, вовлечь студентов в активную познавательную деятельность, повысить мотивацию будущих врачей к учебе. |
Abstract (in another language): | The article presents aspects of the introduction of active teaching methods at the educational institution “Grodno State Medical University”. The introduction of the most effective active teaching methods for students of the Faculties of General Medicine, Pediatrics, Medical Diagnostics and Mental Health Medicine is analysed. It has been shown that the introduction of active teaching methods enables university lecturers to properly organize the educational process, involve students in the process of active cognitive activity and increase the motivation of future doctors to study. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/311147 |
ISSN: | 2076-4383 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023, №5 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дежиц_ВШ_2023-5-012-013.pdf | 265,33 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.