Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310600
Title: Проблема организации самостоятельной работы студентов при изучении дисциплины по технологии смешанного обучения на примере УО «БГУИР»
Other Titles: The problem of organising students' independent work when studying a discipline using blended learning technology on the example of EE «BSUIR» / T. M. Filchenkova
Authors: Фильченкова, Т. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 597-601.
Abstract: В статье рассмотрены основные преимущества и недостатки традиционного (аудиторного) и электронного обучения. Автор представил результаты анализа научных источников по проблеме организации образовательного процесса по технологии смешанного обучения. Приведены обобщенные данные, полученные в результате опроса 128 студентов факультета информационной безопасности специальностей 1-45 01 01 «Инфокоммуникационные технологии (по направлениям)», 1-45 01 02 «Инфокоммуникационные системы (по направлениям)», 1-98 01 02 «Защита информации в телекоммуникациях», которые в весеннем семестре 2022/2023 учебного года изучали дисциплину «Основы машинного обучения» по технологии смешанного обучения. На базе собранных сведений определены проблемы и затруднения в организации самостоятельной работы студентов на онлайн образовательной платформе Moodle LMS
Abstract (in another language): The article considers the main advantages and disadvantages of traditional (classroom) and e-learning. The author presented the results of the analysis of scientific sources on the problem of the organisation of the educational process using blended learning technology. The generalised data obtained as a result of the survey of 128 students of the Faculty of Information Security of the specialties 1-45 01 01 «Info-communication technologies (by directions)», 1-45 01 02 «Info-communication systems (by directions)», 1-98 01 02 «Information protection in telecommunications», who in the spring semester of the academic year 2022/2023 studied the discipline «Fundamentals of machine learning» using blended learning technology, are presented. Based on the collected data, the problems and difficulties in the organisation of students' independent work on the online educational platform Moodle LMS were identified
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310600
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Number, date deposit: № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023
Appears in Collections:2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
597-601.pdf556,14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.