Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310599
Title: Реализация интерактивных методов обучения как средство активизации учебно-познавательной деятельности учащихся на уроках географии
Other Titles: Implementation of interactive teaching methods as a means of activating students' learning and cognitive activities in geography lessons / D. V. Uharenka
Authors: Угоренко, Д. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 592-596.
Abstract: Статья посвящена теоретическому обоснованию, методическому обеспечению процесса активизации учебно-познавательной деятельности учащихся на уроках географии посредством реализации интерактивных методов обучения. На теоретическом уровне рассматриваются и уточняются сущность и содержание понятий «активизация учебно-познавательной деятельности», «интерактивное обучение», «интерактивные методы обучения» и подходы их классификации. Раскрываются принципы и условия организации интерактивного обучения. Представлен комплекс апробированных интерактивных методов обучения на уроках географии. Описана опытно-экспериментальная работа по активизации учебно-познавательной деятельности учащихся Лицея БГУ на уроках географии посредством реализации интерактивных методов обучения
Abstract (in another language): The article is devoted to the theoretical justification and methodological support for the process of intensifying the educational and cognitive activity of students in geography lessons through the implementation of interactive teaching methods. At the theoretical level, the essence and content of the concepts “intensification of educational and cognitive activity”, “interactive learning”, “interactive teaching methods” and approaches to their classification are examined and clarified. The principles and conditions for organizing interactive learning are revealed. A set of proven interactive teaching methods for geography lessons is presented. The experimental work on enhancing the educational and cognitive activity of students of the BSU Lyceum in geography lessons through the implementation of interactive teaching methods is described
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310599
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Number, date deposit: № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023
Appears in Collections:2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
592-596.pdf538,15 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.