Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/310592
Title: | Особенности формирования диагностической компетентности магистрантов в логике инновационной деятельности |
Other Titles: | Features of formation of diagnostic competence in master students in the logic of innovation activity / K. M. Artsiamionak |
Authors: | Артеменок, Е. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 65-71. |
Abstract: | В статье впервые рассматривается содержание процесса формирования диагностической компетентности будущих педагогов на уровне углубленного высшего образования в логике инновационного цикла и инновационно-педагогической деятельности. Представлено авторское методическое обеспечение данного процесса, которое выстроено на основе механизма «дифференциация-индивидуализация-персонификация». Приводятся данные, полученные в течении ряда лет, о выявленных особенностях процесса формирования диагностической компетентности будущего педагога. Рассматривается специфика формирования этой интегративной профессионально-личностной характеристики и ее компонентов: познавательно-поискового, модельно-проектировочного, управленческо-коммуникативного, аналитико-оценочного |
Abstract (in another language): | The article is the first to examine the content of the process of developing diagnostic competence among undergraduates in the logic of the innovation cycle and innovation-pedagogical activity. The author's methodical support for this process is presented here. It is built on the basis of the “differentiation-individuation-personification” mechanism. Data obtained over a number of years are presented on the identified features of the process of developing the diagnostic competence of future teachers. The material presents the specifics of the formation of diagnostic competence as an integrative professional and personal characteristic, as well as the features of the development of its components: cognitive-search, model-design, management-communicative, analytical-evaluative |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/310592 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Number, date deposit: | № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023 |
Appears in Collections: | 2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.