Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/310585
Title: | Организация работы по филологическому анализу литературного текста студентами-инофонами |
Other Titles: | Organization of work on philological analysis of the literary text by foreign students / I. M. Sanikovitch |
Authors: | Саникович, И. М. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 506-511. |
Abstract: | При обучении на филологическом факультете Белорусского государственного университета иностранные студенты изучают большое число произведений русской литературы, однако существует проблема понимания и интерпретации содержания этих литературных текстов. Ее наличие можно объяснить не столько плохим знанием языка, сколько влиянием на восприятие русского текста собственной национально-культурной традиции. Решению этой проблемы может способствовать более широкое использование на занятиях по истории русской литературы в аудитории иностранных студентов филологического анализа текста, который должен сопровождаться лингвострановедческими и/или страноведческими комментариями. В статье представлен вариант организации работы по филологическому анализу очерка К. Г. Паустовского «Язык и природа», ориентированный на аудиторию туркменских студентов |
Abstract (in another language): | When studying at Philological Faculty of Belarusian State University, foreign students read a large number of works of Russian literature, but there is a problem how to understand and to interpret the content of these literary texts. Its presence can be explained not so much by poor knowledge of the language, but by the influence of one’s own national-cultural tradition on the perception of the Russian text. The solution to this problem can be facilitated by the wider use of philological analysis of the text in classes on the history of Russian literature for foreign students, which should be accompanied by linguistic and/or cross-cultural comments. The article describes how to organize this work on the example of the philological analysis of K. G. Paustovsky’s essay «Language and Nature», aimed at the audience of Turkmen students |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/310585 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Number, date deposit: | № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023 |
Appears in Collections: | 2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
506-511.pdf | 560,8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.