Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/310583
Title: | Обучение студентов-филологов учету грамматических и речевых ошибок в творческих работах учащихся |
Other Titles: | Training philologist students how to account grammar and speech errors in students' creative works / I. Savko, V. Savko |
Authors: | Савко, И. Э. Савко, В. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 492-498. |
Abstract: | Представлена методика обучения студентов филологического факультета учету грамматических и речевых ошибок в творческих работах учащихся, предполагающая ознакомление на практических занятиях по методике преподавания русского и белорусского языка с соответствующими нормативными документами Министерства образования Республики Беларусь, анализ учебных программ и учебных пособий с целью определения последовательности включения в перечень учитываемых ошибок нарушений словообразовательных, морфологических, синтаксических, лексических, фразеологических норм. Впервые обращается внимание на необходимость учета при вынесении речевых ошибок того, изучены ли учащимися соответствующие темы школьного курса русского или белорусского языка, на целесообразность некоторых уточнений в нормативных документах, регулирующих контрольно-оценочную деятельность учителя |
Abstract (in another language): | The methodology for teaching students of the Faculty of Philology to take into account grammatical and speech errors in students’ creative works is presented, which involves familiarization during practical classes on the methods of teaching the Russian and Belarusian languages with the relevant regulatory documents of the Ministry of Education of the Republic of Belarus, analysis of curricula and teaching aids in order to determine the sequence of inclusion in the list errors taken into account, violations of word-formation, morphological, syntactic, lexical, phraseological norms. For the first time, attention is drawn to the need to take into account, when making speech errors, whether students have studied the relevant topics of the school course of the Russian or Belarusian language, to the advisability of some clarifications in the normative documents regulating the control and evaluation activities of the teacher |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/310583 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Number, date deposit: | № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023 |
Appears in Collections: | 2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
492-498.pdf | 565,96 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.