Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310507
Title: Историко-педагогические аспекты развития сельскохозяйственной науки и образования Беларуси в 1991–2023 годах
Other Titles: Historical and pedagogical aspects of the development of agricultural science and education in Belarus in 1991–2023 / T. N. Butko
Authors: Бутько, Т. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества : материалы II Междунар. науч.-практ. конференции, Минск, 16 ноября 2023 г. / БГУ, Каф. педагогики и проблем развития образования ; [редкол.: Г. В. Пальчик (гл. ред.) и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – 83-88.
Abstract: В статье доказывается, что успехи агропромышленного комплекса Республики Беларусь в значительной мере обусловлены развитием аграрных наук. В историко-педагогическом контексте автор доказывает, что с 1991 по 2023 годы ученые-аграрии проводили результативные фундаментальные исследования в области растениеводства, животноводства и переработки сельскохозяйственного сырья, осуществляли научно-технические разработки, внедряли интенсивные научные разработки. Вместе с тем контент-анализ нормативно-правовой базы доказывает, что эти успехи стали возможны при условии качественной подготовки кадров для сельского хозяйства. В статье сочетается информация о развитии не только сельского хозяйства Республики Беларусь, но и информации подготовки кадров для села
Abstract (in another language): The article proves that the successes of the agro-industrial complex of the Republic of Belarus are largely due to the development of agricultural sciences. In the historical and pedagogical context, the author proves that from 1991 to 2023, agricultural scientists conducted effective fundamental research in the field of crop production, livestock farming and processing of agricultural raw materials, carried out scientific and technical developments, and introduced intensive scientific developments. At the same time, content analysis of the regulatory framework proves that these successes were made possible subject to high-quality training of personnel for agriculture. The article combines information on the development of not only agriculture in the Republic of Belarus, but also information on training personnel for the village
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/310507
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Number, date deposit: № 011619122023, Деп. в БГУ 19.12.2023
Appears in Collections:2023. Диверсификация педагогического образования в условиях развития информационного общества

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
83-88.pdf544,24 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.