Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309638
Title: Особенности психологического сопровождения иностранных студентов
Other Titles: Features of psychological support of foreign students / S. A. Filippova
Authors: Филиппова, С. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике : материалы II Междунар. науч.-практ. фестиваля, Минск, 17 нояб. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 327-332.
Abstract: Успешность обучения студентов зависит от качества организации учебной, воспитательной и психологической работы с ними. Поддержание психологического здоровья и благополучия студентов в рамках учебного процесса – приоритетная задача вузов. Существует ряд особенностей, связанных с психологическим сопровождением процесса обучения иностранных студентов в российском вузе, обусловленных языковыми и культуральными сложностями коммуникации с ними. В статье обозначены особенности социально-психологического сопровождения иностранных студентов. В статье представлены результаты исследования возможностей использования игропрактик для преодоления проблемы конфликтности и неблагоприятного психологического климата в поликультурной студенческой среде; показаны возможности включения игропрактик в групповую психологическую работу со студентами
Abstract (in another language): The success of student education depends on the quality of organization of educational, educational and psychological work with them. Maintaining the psychological health and well-being of students within the framework of the educational process is a priority task of universities. There are a number of features related to the psychological support of the process of teaching foreign students at a Russian university, due to the linguistic and cultural difficulties of communication with them. The article outlines the peculiarities of socio-psychological support for foreign students. The article presents the results of a study of the possibilities of using game practices to overcome the problem of conflict and an unfavorable psychological climate in a multicultural student environment; shows the possibilities of including game practices in group psychological work with students
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309638
ISBN: 978-985-881-609-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
327-332.pdf258,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.