Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309611
Title: Отношение к семейной жизни у современных студентов
Other Titles: Attitude to family life in modern students / E. I. Klimushko
Authors: Климушко, Е. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2024
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике : материалы II Междунар. науч.-практ. фестиваля, Минск, 17 нояб. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. Н. Красовская (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2024. – С. 169-174.
Abstract: В статье автор анализирует, систематизирует и обозначает основные отличительные черты современной семьи. Обозначены основные различия между традиционными (узаконенными) и так называемыми «нетрадиционными» формами семейных отношений; описываются и анализируются также конкретные формы этих «нетрадиционных» семейных отношений и объясняются возможные предпосылки развития этих форм. Также приведены результаты собственного эмпирического исследования, направленного на выявление отношения к семейной жизни у современных студентов
Abstract (in another language): In the article, the author analyzes, systematizes and identifies the main distinctive features of the modern family. The main differences between traditional (legalized) and so-called “non-traditional” forms of family relations are outlined; the specific forms of these “non-traditional” family relationships are also described and analyzed and the possible prerequisites for the development of these forms are explained. The results of our own empirical research aimed at identifying attitudes towards family life among modern students are also presented
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309611
ISBN: 978-985-881-609-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Инновационные социально-психологические технологии: от теории к практике

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
169-174.pdf261,9 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.