Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309518
Title: Повышение интерактивности и адаптивности услуг высшего образования: эдьютейнмент и совместное создание ценности
Other Titles: Increasing the interactiveness and customization of higher education service: edutainment and co-creation / E. Matskevich
Authors: Мацкевич, Е. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Инновации. Экономика : сб. науч. ст. Вып. 8 / Институт бизнеса БГУ; редкол.: Г. А. Хацкевич (председатель) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2023. – С. 53-58.
Abstract: В образовательной среде инновации часто реализуются посредством трансформации социальных тенденций в педагогические подходы. На сегодняшний день за счет стремительного развития интернет-технологий, следствием которого являются глобальные социальные тренды, появился разрыв между известными классическими педагогическими подходами к обучению и тем, как новое поколение получает и воспринимает информацию. Проектирование эффективной услуги высшего образования становится все более сложным, поскольку требуются новые, близкие потребителю, педагогические инструменты и методы взаимодействия. К современным ориентированным на обучающегося подходам к организации процесса обучения в целях повышения его интерактивности и адаптивности индивидуальным запросам обучающихся относятся технологии эдьютейнмента и совместное создание ценности.
Abstract (in another language): In higher education services, innovation is often being realized through the transformation of social practices in pedagogical approaches. Today, due to rapid development of internet technologies that had a tremendous impact on global social trends, one can speak of a growing gap between the way students are being taught and the way in which the new generation approaches and processes information and knowledge. The design of higher education service becomes even more challenging, because new ways of teaching are required in order to effectively deliver knowledge to this new generation of consumers, integration and a more democratic relationship between teachers and students. The learner-centered approach can be achieved through an effective integration of edutainment technologies and co-creation.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309518
ISSN: 2523­-4714
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Бизнес. Инновации. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Increasing23p53-58.pdf339,86 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.