Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309359
Title: Критерии оценки уровня цифровой трансформации системы общего образования
Other Titles: Criteria for assessing the level of digital transformation of the general education system / A. S. Systerova
Authors: Сыстерова, А. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Цифровая трансформация – шаг в будущее : материалы IV Междунар. науч.-практ. конф. молодых ученых, Минск, 13 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. А. Карачун (гл. ред.), А. А. Королёва, Б. Н. Паньшин. – Минск : БГУ, 2023. – С. 648-652.
Abstract: Отсутствие общепринятого понятия «цифровая трансформация» и четкой структуры данного процесса, а также несоответствие целевых показателей в рамках государственных программ поставленным целям приводит к отсутствию единых критериев оценки уровня цифровой трансформации системы общего образования. Объектом исследования выступают: федеральный проект «Цифровая образовательная среда», как основной элемент цифровой трансформации общего образования, и работы научного сообщества. Целью работы является выделение критериев оценки уровня цифровой трансформации системы общего образования на основе анализа содержания понятия «цифровая трансформации»
Abstract (in another language): The lack of a universally accepted concept of «digital transformation», the absence of a clear structure of this process and the inconsistency of target indicators within the framework of state programmes with the set goals leads to the absence of unified criteria for assessing the level of digital transformation of the general education system. This also leads to the lack of a clear structure of this process and inconsistency of target indicators within the framework of state programs to the set goals. The object of the research is the federal project «Digital Educational Environment» as the main element of digital transformation of general education, and the work of the scientific community. The purpose of the work is to identify criteria for assessing the level of digital transformation of the general education system on the basis of analyzing the content of the concept of «digital transformation»
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309359
ISBN: 978-985-881-547-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Цифровая трансформация – шаг в будущее

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
648-652.pdf342,73 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.