Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/309167| Title: | Феномен «когнитивного инфантилизма» некоторых студентов-химиков и учебная проблема понимания высшей математики |
| Authors: | Еровенко, В. А. Ахрамович, Д. А. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика |
| Issue Date: | 2023 |
| Publisher: | Минск : РИВШ |
| Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2023. – № 4. – С. 12-17. |
| Abstract: | В статье рассматриваются проблемы познавательного процесса изучения высшей математики студентами-нематематиками с точки зрения эмпатийного взаимодействия профессора математики и студентов химико-фармацевтического направления. Непонимание математики в философии математического образования рассматривается как неизбежность «когнитивного состояния и переживания» обучаемых, не интерпретируя ее при этом как негативное явление. |
| Abstract (in another language): | The article examines the problems of studying higher mathematics by non-mathematical students in terms of empathic interaction between a professor of mathematics and a student of the chemical-pharmaceutical field. In the philosophy of mathematical education, misunderstanding of mathematics is considered as the inevitability of the “cognitive state and experience” of students and is not interpreted as a negative phenomenon. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/309167 |
| ISSN: | 2076-4383 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2023, №4 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Еровенко_ВШ_2023-4-012-017.pdf | 303 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

