Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309167
Title: Феномен «когнитивного инфантилизма» некоторых студентов-химиков и учебная проблема понимания высшей математики
Authors: Еровенко, В. А.
Ахрамович, Д. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2023. – № 4. – С. 12-17.
Abstract: В статье рассматриваются проблемы познавательного процесса изучения высшей математики студентами-нематематиками с точки зрения эмпатийного взаимодействия профессора математики и студентов химико-фармацевтического направления. Непонимание математики в философии математического образования рассматривается как неизбежность «когнитивного состояния и переживания» обучаемых, не интерпретируя ее при этом как негативное явление.
Abstract (in another language): The article examines the problems of studying higher mathematics by non-mathematical students in terms of empathic interaction between a professor of mathematics and a student of the chemical-pharmaceutical field. In the philosophy of mathematical education, misunderstanding of mathematics is considered as the inevitability of the “cognitive state and experience” of students and is not interpreted as a negative phenomenon.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/309167
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Еровенко_ВШ_2023-4-012-017.pdf303 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.