Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/309136
Title: | Генезис антропологического подхода в системе иноязычного образования |
Other Titles: | The genesis of the anthropological approach in the system of foreign language education / Е.V. Trukhan |
Authors: | Трухан, Е. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам : материалы ХVІІ Междунар. науч. конф., посвящ. 102-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 26 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 293-298. |
Abstract: | Кризисные события последних лет в образовании, в частности, переход к дистанционным формам обучения в период пандемии, повысили интерес к вопросу необходимости развития у обучаемых навыков самостоятельности, самодисциплины и самоконтроля, автономности при выборе индивидуальной траектории организации образовательной деятельности, критического мышления и пр. Это актуализирует интерес педагогической науки к поиску антропологических оснований образовательной деятельности. В статье рассматривается трактовка образовательного идеала, анализируется генезис антропологического подхода в педагогике, рассматриваются возможности его осуществления на теоретическом и технологическом уровнях в системе иноязычного образования |
Abstract (in another language): | The crisis events of recent years in education, in particular, the transition to distance learning during the pandemic, have increased interest in the question of the need for students to develop skills of independence, self-discipline and self-control, autonomy in choosing an individual trajectory of organizing educational activities, critical thinking, etc. This actualizes the interest of pedagogical science in the search for anthropological foundations of educational activity. The article examines the interpretation of the educational ideal, analyzes the genesis of the anthropological approach in pedagogy, and considers the possibilities of its implementation at the theoretical and technological levels in the system of foreign language education |
Description: | Секция 5. Современные когнитивно-прагматические и психолого-педагогические аспекты в обучении иностранным языкам |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/309136 |
ISBN: | 978-985-881-554-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
293-298.pdf | 113,43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.