Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/309130
Title: | Об эффективных приемах и стратегиях преподавания иностранного языка в вузе |
Other Titles: | About effective techniques and strategies for teaching a foreign language at university / Y. L. Maisiuk |
Authors: | Майсюк, Ю. Л. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам : материалы ХVІІ Междунар. науч. конф., посвящ. 102-й годовщине образования Белорус. гос. ун-та, Минск, 26 окт. 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Достанко (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 265-270. |
Abstract: | Рассмотрена проблема повышения эффективности обучения в вузе, высказаны предположения о важности целенаправленной практики и своевременной обратной связи для решения этих задач. Рассмотрены основные условия, необходимые для успешной практики языка, проанализированы возможные проблемы на пути реализации этих условий, приведены способы предупреждения и устранения этих проблем. Изучены виды обратной связи и данные исследований об эффективности их применения. Приведены стратегии, позволяющие организовать практику иностранного языка в соответствии с принципами целенаправленности и приемлемой сложности. Описаны приемы предоставления эффективной обратной связи. Продемонстрировано на примерах, каким образом эти стратегии могут быть интегрированы в процесс обучения в вузе в рамках освоения различных аспектов иностранного языка |
Abstract (in another language): | The problem of increasing the effectiveness of teaching at a university is considered, and assumptions are made about the importance of targeted practice and timely feedback for solving these problems. The basic conditions necessary for successful language practice are considered, possible problems in the implementation of these conditions are analyzed, and ways to prevent and eliminate these problems are given. The types of feedback and research data on the effectiveness of their use are studied. Strategies are presented that allow you to organize the practice of a foreign language in accordance with the principles of purposefulness and acceptable complexity. Techniques for providing effective feedback are described. It is demonstrated by examples of how these strategies can be integrated into the learning process at a university as part of the development of various aspects of a foreign language |
Description: | Секция 5. Современные когнитивно-прагматические и психолого-педагогические аспекты в обучении иностранным языкам |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/309130 |
ISBN: | 978-985-881-554-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Межкультурная коммуникация и профессионально ориентированное обучение иностранным языкам |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
265-270.pdf | 115,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.