Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/308918
Title: Психологические особенности развития учебных стратегий у студентов с различным уровнем перфекционизма
Authors: Шульга, М. Л.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2023. – № 4. – С. 33-37.
Abstract: В статье раскрывается понятие «учебные стратегии», приводятся классификации учебных стратегий в психолого-педагогической литературе, анализируются результаты изучения особенностей развития учебных стратегий у студентов с различным уровнем перфекционизма. Полученные данные могут быть использованы для оптимизации процесса обучения, создания основы для подготовки программ психолого-педагогической помощи студентам, испытывающим проблемы в учебной дея­тельности.
Abstract (in another language): The article reveals the concept of “educational strategies”, provides classifications of educational strategies in the psychological and pedagogical literature, analyzes the results of studying the features of the development of educational strategies among students with different levels of perfectionism. The obtained data can be used to optimize the learning process, create a basis for the preparation of programs of psychological and pedagogical assistance to students experiencing problems in educational activities.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/308918
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023, №4

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Шульга_ВШ_2023-4-033-037.pdf313,11 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.