Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/308537
Title: Школьная политика как инструмент трансформации советского общества (1917–1930-е гг.)
Other Titles: School policy as a tool for the transformation of the Soviet society (1917–1930s) / O. Erchova
Authors: Ершова, О. И.
Keywords: ЭБ БГУ::ГРАМАДСКІЯ НАВУКІ::Гісторыя. Гістарычныя навукі
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::История. Исторические науки
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Мінск : БДУ
Citation: Мадэрнізацыя і працэсы сацыяльных трансфармацый у Беларусі ў канцы XVIII – пачатку XXI стагоддзя : матэрыялы міжнар. навук. канф., Мінск, 17 лістап. 2023 г. / Беларус. дзярж. ун-т ; рэдкал.: А. Г. Каханоўскі (гал. рэд.) [і інш.]. – Мінск : БДУ, 2023. – С. 205-210.
Abstract: Образование выступает не только как объект, но и как субъект в процессе трансформации общества. Оно ускоряет этот процесс, способствует росту самосознания общества, изменению его социальной стратификации, просвещению народа. Эта роль образования ярко проявилась после Октябрьской революции 1917 г. в Советской России. Школьная политика советского правительства была направлена на превращение школы в «орудие коммунистического перерождения общества», на воспитание поколения, способного построить коммунизм. Общеобразовательная школа сыграла важную роль в решении политических, социально-экономических и социокультурных задач в процессе создания социалистического общества
Abstract (in another language): Education acts not only as an object, but also as a subject in the process of transforming society. It accelerates this process, contributes to the growth of self-consciousness of society, changes in its social stratification, and enlightenment of the people. This role of education was clearly manifested after the October Revolution of 1917 in Soviet Russia. The school policy pursued by the Soviet government was aimed at turning the school into an “instrument for the communist regeneration of society”, educating a generation capable of finally establishing communism. The general education school played an important role in solving the political, socio-economic and socio-cultural tasks of creating a socialist society
Description: Беларусь ва ўмовах мадэрнізацыйных працэсаў XX – пачатку XXI стст.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/308537
ISBN: 978-985-881-564-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Мадэрнізацыя і працэсы сацыяльных трансфармацый у Беларусі ў канцы XVIII – пачатку XXI стагоддзя

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
205-210.pdf243,09 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.