Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/308216
Title: | Детское научно-познавательное телевидение Китая: функционально-типологические и жанровые особенности телепрограмм |
Other Titles: | Children’s scientific and educational television of China: functional, typological and genre features of TV programmes / Shi Qinyuan |
Authors: | Ши Циньюань |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Культура. Культурология ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Комплексное изучение отдельных стран и регионов ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Журнал Белорусского государственного университета. Журналистика = Journal of the Belarusian State University. Journalism. – 2023. – № 2. – С. 73-77 |
Abstract: | Рассматривается детское научно-познавательное телевидение Китая, анализируются его функциональные, тематические и содержательные особенности. Актуальность исследования состоит в том, что данный тематический сегмент направлен на одну из самых массовых телевизионных аудиторий и представляет собой разнообразный контент. Концептуализируется воспитательно-образовательная деятельность детского телевидения, выделяются ее основные аспекты: передача нравственных ценностей, распространение культурных и научных знаний, привлечение детей к знаниям, формирование способности к самопознанию и постижению внешнего мира. |
Abstract (in another language): | The article considers the children’s scientific and educational television of China, its functional, thematic and informative features. The relevance of the study lies in the fact that this thematic segment is aimed at one of the most popular television audiences and represents a variety of content. The author conceptualises the educational activity of children’s television, highlights its main aspects, including the transfer of moral values, the dissemination of cultural and scientific knowledge, the involvement of children in knowledge, the formation of the ability to self-knowledge and cognition of the outside world. |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/308216 |
ISSN: | 2788-6638 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023, №2 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.