Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/304997
Title: | Вербальные репрезентации больших языковых моделей в корпоративной коммуникации |
Other Titles: | Verbal representations large language models in corporate communication / G. M. Kontsevaya, М. Р. Kontsevoy |
Authors: | Концевая, Г. М. Концевой, М. П. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Массовая коммуникация. Журналистика. Средства массовой информации |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 60-летию со дня рождения В. Р. Вашкевича, Минск, 5–6 окт., 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. В. Беляев (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 102-105. |
Abstract: | Рассматривается значение больших языковых моделей в цифровых коммуникативных средах. Анализируются частотные способы вербальной репрезентации больших языковых моделей. Предлагаются и аргументируются терминологические и грамматические средства номинативного описания больших языковых моделей с целью повышения эффективности корпоративной коммуникации |
Abstract (in another language): | The importance of large language models in digital communication environments is considered. Frequency methods of verbal representation of large language models are analyzed. Terminological and grammatical means of nominative description of large language models are proposed and argued in order to improve the efficiency of corporate communication |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/304997 |
ISBN: | 978-985-881-527-1 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Корпоративные стратегические коммуникации: тренды в профессиональной деятельности |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
102-105.pdf | 357,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.