Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/303614
Title: | Самостоятельная работа как форма активизации учебной деятельности абитуриентов при подготовке к ЦТ по иностранному языку (английскому) |
Other Titles: | Self-study as a form of enhancing students’ learning activities while preparing for the centralized testing in a foreign language (English) / N. A. Letsetskaya |
Authors: | Летецкая, Н. А. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Романия: языковое и культурное наследие – 2023 : материалы ІII Междунар. науч. конф., Минск, 16–17 мая 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Лапунова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 296-299. |
Abstract: | Одна из основных тенденций развития образования в мире – ориентация на личность обучающегося с целью раскрытия его способностей и удовлетворения его потребностей. Наблюдается переход от информативного обучения к проблемному через использование резервов самостоятельной работы, созданию условий для самореализации личности. Самостоятельная работа как форма организации обучения может обеспечивать самостоятельный поиск необходимой информации, творческое восприятие учебного материала в ходе аудиторных занятий, разнообразные формы познавательной деятельности учащихся на занятиях и во внеаудиторное время, развитие аналитических способностей, навыков контроля и планирования учебного времени, выработку умений и навыков рациональной организации учебного труда. В статье рассматриваются особенности организации самостоятельной работы и приемы обучения при подготовке к централизованному тестированию по иностранному языку (английскому) |
Abstract (in another language): | One of the main trends in the development of education in the world is a focus on the personality of the student to reveal his abilities and meet his needs. There is a transition from informative to problem-based learning using reserves of self-studying the creation of conditions for self-realization of the individual. Self-dependent work as a form of organizing learning can provide a self-dependent search for the necessary information, creative perception of educational material in the auditorium, various forms of cognitive activity of students in the classroom and out of class, the development of analytical abilities, skills for monitoring and planning study time, the development of skills and abilities of rational organization of educational work. The article discusses the features of organizing self-dependent work and teaching methods in preparation for centralized testing in a foreign language (English) |
Description: | Раздел 3. Лингвострановедческий и социокультурный компоненты в практике обучения иностранным языкам |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/303614 |
ISBN: | 978-985-881-500-4 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Романия: языковое и культурное наследие |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
296-299.pdf | 221,92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.