Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303600
Title: Способы использования информационных и коммуникационных технологий в дошкольных образовательных учреждениях
Other Titles: Ways of using information and communications technologies in preschool educational institutions / Aygun İslam kyzy İsmayılova
Authors: Исмаилова, Айгюн Ислам кызы
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Романия: языковое и культурное наследие – 2023 : материалы ІII Междунар. науч. конф., Минск, 16–17 мая 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Лапунова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 235-238.
Abstract: В данной статье рассматривается проблема использования информационных и коммуникационных технологий, что позволяет сделать урок привлекательным и современным, решать познавательные и творческие задачи на основе наглядности. Основа педагогического мастерства – умение анализировать научно-методическую литературу и применять полученные знания на практике, повышая творческий потенциал. Данные технологии требуют не только педагогического мастерства, но и материально-технического обеспечения со стороны дошкольных образовательных учреждений. Компьютерные технологии являются инструментом реализации целей и задач, поставленных преподавателем. Наглядность активизирует процесс усвоения материала, так как подключаются все каналы восприятия – зрительный, моторный, слуховой и сенсорный. Упражнения с использованием информационных технологий не только закрепляют полученные знания, но и значительно повышают творческий и интеллектуальный потенциал учащихся
Abstract (in another language): This article deals with the problem of using information and communications technologies in order to make a lesson engaging and modern, to solve cognitive and creative tasks based on their visibility. The basis of pedagogical skills is the ability to analyze scientific and methodological literature and apply the knowledge gained in practice, to increase creativity. These technologies require not only pedagogical skills, but also on provision from preschool educational institutions. Information and communications technologies are a tool for realizing the goals and objectives set by the teacher. Visualization activates the process of assimilation of the material, since all channels of perception are connected – visual, motor, auditory and sensory ones. Exercises using information and communications technologies not only consolidate the acquired knowledge, but also significantly increase creative and intellectual potential of pupils
Description: Раздел 3. Лингвострановедческий и социокультурный компоненты в практике обучения иностранным языкам
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303600
ISBN: 978-985-881-500-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Романия: языковое и культурное наследие

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
235-238.pdf222,91 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.