Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303599
Title: Использование эвристических заданий при обучении аудированию студентов высшего учебного заведения
Other Titles: The use of heuristic tasks in teaching listening to higher educational students / I. M. Avdey
Authors: Авдей, И. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Романия: языковое и культурное наследие – 2023 : материалы ІII Междунар. науч. конф., Минск, 16–17 мая 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: О. В. Лапунова (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 229-234.
Abstract: В статье рассматривается проблема использования эвристических заданий на занятии по аудированию в высшем учебном заведении. В этом контексте определяются понятия эвристический, эвристика, эвристический метод, эвристическое задание. Раскрывается содержание эвристического метода, который был разработан школой А. В. Хуторского. Анализируется специфика преподавания путем совершения открытия, описываются основные принципы эвристических заданий и этапы их создания, приводятся примеры эвристических заданий для занятия по аудированию. Делается вывод о необходимости и пользе эвристических заданий для развития креативного, познавательного и рефлексивного потенциала студентов
Abstract (in another language): The article deals with the issue of using heuristic tasks during a lesson on listening in a higher educational institution. For this purpose, the concepts of heuristic, heuristics, heuristic method, heuristic task are defined. The principles of the heuristic method developed by the school of A. V. Khutorsky are summarized, the essence of teaching through discovery is explained, the basic principles of heuristic tasks, the stages of their creation are described, examples of heuristic tasks in general and in particular for the listening lesson are given, a conclusion is made about the need and benefits of heuristic tasks to develop the creative, cognitive and reflective potential of students
Description: Раздел 3. Лингвострановедческий и социокультурный компоненты в практике обучения иностранным языкам
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/303599
ISBN: 978-985-881-500-4
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Романия: языковое и культурное наследие

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
229-234.pdf241,94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.