Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/302933
Title: Цифровая компетентность студентов Белорусского государственного университета
Other Titles: Digital competence of students of Belarusian State University / N. V. Kurilovich
Authors: Курилович, Н. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Тенденции экономического развития в XXI веке : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1 марта 2023 г. В. 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. А. Королёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 421-423.
Abstract: Представлены результаты онлайн-опроса, основной задачей которого стало изучение цифровой компетентности студентов Белорусского государственного университета. В онлайн-опросе приняли участие 200 студентов факультета философии и социальных наук. Рассматриваются навыки использования цифровых технологий в оценках студентов. Актуализируется вопрос о влиянии пандемии COVID-19 на уровень цифровой грамотности студенческой молодежи
Abstract (in another language): The article deals with the results of the online survey, the main task of which was to study the digital competence of students of the Belarusian State University. 200 students of the Faculty of Philosophy and Social Sciences took part in the online survey. The digital skills in the assessments of students are considered. The question of the impact of the COVID-19 pandemic on the level of digital literacy of student youth is updated
Description: Раздел 5. Цифровая трансформация в бизнесе, образовании и социальной сфере
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/302933
ISBN: 978-985-881-468-7
978-985-881-461-8 (ч. 1)
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Тенденции экономического развития в XXI веке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
421-423.pdf234,58 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.