Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/302929
Title: | Некоторые оценки влияния пандемии Ковид-19 на систему высшего образования |
Other Titles: | Some assessments of the impact of the Covid-19 pandemic on the higher education system / С. N. Danchenko |
Authors: | Данченко, С. Н. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Тенденции экономического развития в XXI веке : материалы V Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 1 марта 2023 г. В. 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: А. А. Королёва (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 407-409. |
Abstract: | В статье проведена оценка влияния пандемии короновируса на функционирование системы высшего образования. Рассмотрены направления вынужденного перехода к дистанционному обучению и возможности университетов успешно адаптироваться к чрезвычайной ситуации. Сформулирован вывод об эффективности качества обучения, а также место дистанционного обучения в системе высшего образования |
Abstract (in another language): | The article assesses the impact of the coronavirus pandemic on the functioning of the system of higher education. The directions of forced transition to distance learning and the capabilities of universities to adapt successfully to the emergency situation have been examined. The conclusion about the effectiveness of the quality of training is formulated, as well as the place of distance learning in the system of higher education |
Description: | Раздел 5. Цифровая трансформация в бизнесе, образовании и социальной сфере |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/302929 |
ISBN: | 978-985-881-468-7 978-985-881-461-8 (ч. 1) |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Тенденции экономического развития в XXI веке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
407-409.pdf | 228,71 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.