Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/301795
Title: Знать или понимать, вот в чем вопрос
Other Titles: To know or to understand, that's the question / I.V. Morozov
Authors: Морозов, И. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития : материалы VII Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 16–17 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; науч. ред. А. О. Долгова ; редкол.: О. А. Воробьева (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 123-127.
Abstract: В прогрессирующем потоке информации, обострилась проблема ее усвоения и интерпретации, следовательно, и образования, преподавания в целом. Реальность продемонстрировала всю порочность образовательной модели, основанной на количественном обретении знаний. На смену ей закономерно приходит рефлексивная модель, ориентирующаяся на качественные параметры знаний – на понимании, которое в свою очередь, зиждется на перманентном процессе вопрошания
Abstract (in another language): In the rapid flow of information, the problem of its assimilation and interpretation has become more acute, affecting education and teaching respectively. Reality has demonstrated the perversity of the educational model based on quantitative acquisition of knowledge. It is naturally replaced by a reflexive model that focuses on the qualitative parameters of knowledge – on understanding, which in turn is based on the permanent process of questioning
Description: Раздел 2. Традиции и инновации в преподавании языков и культур = Section 2. Traditions and innovations in teaching languages and cultures
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/301795
ISBN: 978-985-881-462-5
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Лингвистика, лингводидактика, лингвокультурология: актуальные вопросы и перспективы развития

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
123-127.pdf449,94 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.