Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/300684
Title: | Развитие искусственного интеллекта – ограничение или возможность для образования |
Other Titles: | Development of artificial intelligence – limitation or opportunity for education / S. Yaskevich |
Authors: | Яскевич, С. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Кибернетика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : междунар. науч.-практ. конф., Минск, 6–7 апр. 2023 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2023. – С. 349-353. |
Abstract: | Описаны основные периоды развития искусственного интеллекта. Представлен обзор сервисов на основе искусственного интеллекта для образования, для обработки различных видов информации по форме представления. Обозначены некоторые проблемы, связанные с применением генеративного искусственного интеллекта в сфере образования. Рассмотрены возможные направления их решений |
Abstract (in another language): | The main periods of the development of artificial intelligence are described. An overview of services based on artificial intelligence for education, for processing various types of information in the form of presentation is presented. Some of the problems associated with the use of generative artificial intelligence in the field of education are outlined. Possible directions of their solutions are considered |
Description: | 3. Информационные системы и технологии в экономике, образовании и бизнесе |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/300684 |
ISBN: | 978-985-7214-74-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
349-353.pdf | 320,37 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.