Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/300587
Title: Формирование цифровых компетенций как современная парадигма бизнес-образования для специалистов, востребованных на рынке труда
Other Titles: Formation of digital competencies as a modern paradigm of business education for specialists in demand in the labor market / N. Morozova
Authors: Морозова, Н. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Образование. Экономика : междунар. науч.-практ. конф., Минск, 6–7 апр. 2023 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2023. – С. 530-534.
Abstract: В статье выделяются требуемые виды знаний и навыков с развитием цифровых технологий, отражается взаимосвязь Soft Skills и Hard Skills. Автор приходит к выводу, что в учреждениях образования в процессе подготовки будущих специалистов, на курсах повышения квалификации, переподготовки кадров в системе бизнес-образования, должны формироваться цифровые компетенции
Abstract (in another language): The article highlights the required types of knowledge and skills with the development of digital technologies, reflects the relationship of Soft Skills and Hard Skills. The author comes to the conclusion that digital competencies should be formed in educational institutions in the process of training future specialists, in advanced training courses, retraining of personnel in the business education system
Description: 6. Гуманитарные аспекты современного бизнес-образования
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/300587
ISBN: 978-985-7214-74-7
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Бизнес. Образование. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
530-534.pdf416,31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.