Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/300577
Title: | Проблемы академической адаптации студентов к обучению на иностранном языке |
Other Titles: | Problems of academic adaptation of students studying in foreign language / А. Zubarev |
Authors: | Зубарев, А. В. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : Институт бизнеса БГУ |
Citation: | Бизнес. Образование. Экономика : междунар. науч.-практ. конф., Минск, 6–7 апр. 2023 г. : сб. ст. / редкол.: В. В. Манкевич [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2023. – С. 491-494. |
Abstract: | Статья посвящена проблемам академической адаптации студентов I курса управленческих специальностей, обучающихся на английском языке. В работе представлены результаты опроса студентов I курса Института бизнеса БГУ. На основании полученных данных сделаны выводы о наличии противоречий между стремлением студентов повысить уровень разговорной речи на английском языке и традиционными практиками преподавания в высшей школе |
Abstract (in another language): | The article is devoted to the problems of academic adaptation of first-year management students studying in English. Author presents the results of conducted survey of first-year students of School of Business of BSU. The data shows contradictions between students’ desire to improve English speaking proficiency and the traditional practices of learning in higher educational establishments |
Description: | 6. Гуманитарные аспекты современного бизнес-образования |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/300577 |
ISBN: | 978-985-7214-74-7 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Бизнес. Образование. Экономика |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
491-494.pdf | 528,5 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.