Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/300475| Title: | Моделирование процесса обучения естественно-научным дисциплинам на примере биофизического образования для студентов медицинских вузов |
| Authors: | Хильманович, В. Н. |
| Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ТЕХНИЧЕСКИЕ И ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. ОТРАСЛИ ЭКОНОМИКИ::Медицина и здравоохранение |
| Issue Date: | 2023 |
| Publisher: | Минск : РИВШ |
| Citation: | «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. – 2023. – № 1. – С. 44-49. |
| Abstract: | В статье рассматриваются вопросы моделирования процессов образования и обучения в педагогической практике, их различие и классификация. Предлагается дидактическая модель непрерывного биомедицинского образования для студентов медицинских вузов, представляющая собой трехмерную структуру, оси которой образуют ступени образования, содержание биофизического образования и компоненты образовательного процесса. Описываются механизмы и инструменты для наполнения компонентов модели. |
| Abstract (in another language): | The article discusses the issues of modeling the processes of education and training in pedagogical practice, their difference and classification. The author proposes a didactic model of continuous biomedical education for medical university students. The model is a three-dimensional structure, the axes of it form the stages of education, the content of biophysical education and the components of the educational process. The mechanisms and tools for filling the components of the model are described. |
| URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/300475 |
| ISSN: | 2076-4383 |
| Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
| Appears in Collections: | 2023, №1 |
Files in This Item:
| File | Description | Size | Format | |
|---|---|---|---|---|
| Хильманович_ВШ_2023-1-044-049.pdf | 925,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

