Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/300083
Title: Философско­-методологические основа­ния использования эвристической игры в формирова­нии метапредметных компетенций
Other Titles: Philosophical and methodological basis for using a heuristic game in the formation of meta­subject competences / E. A. Bushmanova
Authors: Бушманова, Е. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Философия
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Университетский педагогический журнал = University pedagogical journal. – 2023. – № 1. – С. 31-35
Abstract: Рассмотрены аксиологический, гносеологический и онтологический смыслы эвристической игры, позволяющие разработать и внедрить технологию ее применения в рамках обучения школьников английскому языку. Понимание философско-­методологических оснований этой игры дает возможность ее реализации на уровне смыслов, содержа­ния, технологий обучения учащихся младших и средних классов, в связи с чем данные основания могут быть изучены студентами педагогических специальностей, практикующими учителями, а также педагогами учреждений высшего образования. За счет синергии дидактических особенностей эвристического обучения и игры исследуемый феномен становится эффективным средством обучения, подталкивающим учащегося к самореализации и формированию на­выков, необходимых для становления успешной личности.
Abstract (in another language): The article considers the axiological, epistemological and ontological meaning of the heuristic game, which allow develo­ ping and implementing the technology of its application in teaching English to schoolchildren. Understanding the philo­sophical and methodological foundations of the heuristic game makes it possible to implement it at the level of meanings, content, teaching technologies for primary and secondary school students, and therefore it can be studied by students of pedagogical specialites, practicing teachers, as well as teachers of higher educational institutions. Due to the synergy of the didactic features of heuristic learning and play, heuristic play becomes an effective learning tool that pushes the student to self­realisation and the formation of the skills necessary to become a successful person.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/300083
ISSN: 2791-2892
DOI: 10.33581/2791-­2892-­2023­-1-­31-­35
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023, №1

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
31-35.pdf350,75 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.