Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299422
Title: Методологические подходы к обучению математическим дисциплинам в контексте цифровизации образования
Other Titles: Methodological approaches to learning mathematical disciplines in the context of digitalization of education / E. G. Evseeva, A. S. Grebenkina
Authors: Евсеева, Е. Г.
Гребёнкина, А. С.
Keywords: ЭБ БГУ::ЕСТЕСТВЕННЫЕ И ТОЧНЫЕ НАУКИ::Математика
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации = Transformation of the mechanical-mathematical and IT-education in the context of digitalization : материалы междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 65-летию мех.-мат. фак., Респ. Беларусь, Минск, 26–27 апр. 2023 г. В 2 ч. Ч. 1 / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Н. В. Бровка (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 90-95.
Abstract: Рассмотрена проблема обоснования методологии математической подготовки в высшей школе в инновационной цифровой образовательной среде, обусловленная необходимостью разработки полипарадигмальной методологии обучения, адаптации подходов как к совместному применению и к условиям цифровых трансформаций математического образования. Обосновано, что основными методологическими подходами, на основании которых должно строиться обучение математическим дисциплинам в высшей школе должны являться, по нашему мнению, компетентностный, деятельностный, интегративный, практико-ориентированный и аксиологический подходы. Приведены примеры применения этих подходов в обучении математике
Abstract (in another language): The problem of substantiating the methodology of mathematical training in higher education in an innovative digital educational environment is considered, due to the need to develop a multi-paradigm teaching methodology, adapt approaches both to joint application and to the conditions of digital transformations of mathematical education. It is proved that, in our opinion, competence-based, activity-based, integrative, practice-oriented and axiological approaches should be the main methodological approaches on the basis of which teaching mathematical disciplines in higher education should be based. Examples of the application of these approaches in teaching mathematics are given
Description: Раздел II. Методические аспекты обучения механико-математическим дисциплинам в цифровой образовательной среде вуза
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/299422
ISBN: 978-985-881-476-2 (ч. 1); 978-985-881-477-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Трансформация механико-математического и IT-образования в условиях цифровизации

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
90-95.pdf224,13 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.