Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298974
Title: Методическая и личностная готовность педагога к реализации принципа инклюзии при обучении языку учащихся с особенностями психофизического развития
Other Titles: Methodical and personal readiness of the teacher to implement the principle of inclusion in teaching the language to students with special features of psychophysical development / A. M. Zmushko
Authors: Змушко, А. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., посвящ. 35-летию создания каф. риторики и методики преподавания языка и литературы, Минск, 20–21 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: И. М. Саникович (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 100-104.
Abstract: В статье анализируются проблемы изучения языков некоторыми категориями детей с особенностями психофизического развития, которые достаточно актуальны в условиях интегрированного обучения и воспитания и обострятся при реализации принципа инклюзии в образовании. От учителя потребуется владение новыми компетенциями, готовность к методическому совершенствованию, освоению методик работы с учащимися с разными образовательными потребностями, создание специальных условий на уроках языка. Важной также является личностная готовность педагога работать в условиях инклюзивного образования, то есть со всеми учащимися, учитывая специфические особенности каждого при усвоении языков
Abstract (in another language): The article analyzes the problems of learning languages by some categories of children with special needs of psychophysical development, which are quite relevant in the context of integrated education and upbringing and will become aggravated when the principle of inclusion in education is implemented. The teacher is required to possess new competencies, readiness for methodological improvement, mastering methods of working with students with different educational needs, creating special conditions in language lessons. Also important is the personal readiness of the teacher to work in conditions of inclusive education, that is, with all students, taking into account the specific features of each when learning languages
Description: Секция 1. Профессионально-методическое образование как государственная, общественная и личностная ценность
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298974
ISBN: 978-985-881-464-9
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Аксиология филологического образования в контексте подготовки педагога будущего

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
100-104.pdf242,99 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.