Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elib.bsu.by/handle/123456789/298523
Title: | Fremdsprachenunterricht als individueller und sozialer prozess |
Other Titles: | Обучение иностранному языку как индивидуальный и социальный процесс / А. Н. Воробьёва Teaching a foreign language as an individual and social process / А. N. Vorobeva |
Authors: | Vorobeva, A. N. |
Keywords: | ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Минск : БГУ |
Citation: | Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 23–24 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 169-171. |
Abstract: | Der Unterricht wird als eine Form der Kultur betrachtet. Das Klassenzimmer erscheint als Labor, wo Lehrende und Lernende gemeinsam eine eigene Kultur gestalten und bei diesem Prozess spielt die Lehrperson eine besondere Rolle. Lernen muss als ein aktiver Prozess von Individuen gesehen werden. Der soziale Charakter des Unterrichts spricht dafür, dass sich das Lernen individuell abspielt. Das Lernen muss außerdem als ein Ergebnis der Interaktion im Klassenraum gesehen werden: man spricht auch von Ko-Konstruktion |
Abstract (in another language): | Образование рассматривается как форма культуры. Класс представляет собой лабораторию, где учителя и учащиеся вместе создают свою культуру, и в этом процессе учитель играет особую роль. Обучение должно рассматриваться как активный процесс развития личности. Социальный характер уроков предполагает, что обучение происходит на индивидуальной основе. Обучение также следует рассматривать как результат взаимодействия в классе – кооперативное конструирование = Education is viewed as a form of culture. The classroom appears as a laboratory where teachers and learners create their own culture together and in this process the teacher plays a special role. Learning must be seen as an active process by individuals. The social character of the lessons suggests that learning takes place on an individual basis. Learning must also be seen as a result of interaction in the classroom: this is also called co-construction |
Description: | Раздел 2. Иностранные языки сквозь призму лингводидактики |
URI: | https://elib.bsu.by/handle/123456789/298523 |
ISBN: | 978-985-881-465-6 |
Licence: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Appears in Collections: | 2023. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
169-171.pdf | 575,57 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.