Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298501
Title: Персуазивные средства в немецкой политической рекламе
Other Titles: Persuasive means in German political advertising / S. A. Trofimenko, E. K. Simonenko
Authors: Трофименко, С. А.
Симоненко, Е. К.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Языкознание
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания : материалы VI Междунар. науч.-практ. конф., Респ. Беларусь, Минск, 23–24 марта 2023 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: Е. А. Пригодич (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2023. – С. 68-73.
Abstract: В статье речь идет о политической рекламе, о лингвистических средствах персуазивности, как способе языкового манипулирования и влияния на мнение избирателей. Анализируется выступление О. Шольца с предвыборной речью в Парламентские выборы Германии в 2021 году
Abstract (in another language): The article deals with political advertising, linguistic means of persuasiveness, as a way of linguistic manipulation and influence on the opinion of voters. The speech of O. Scholz with the pre-election speech in the German parliamentary elections in 2021 is analyzed
Description: Раздел 1. Современные проблемы отечественного и зарубежного языкознания
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298501
ISBN: 978-985-881-465-6
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2023. Иностранные языки: инновации, перспективы исследования и преподавания

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
68-73.pdf705,39 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.