Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298347
Title: Молодежь как целевая аудитория социальной рекламы: опыт Беларуси и Китая
Other Titles: Youth as the target audience of social advertising: the experience of Belarus and China / I. I. Kalachova, Li Yixuan
Authors: Калачёва, И. И.
Ли, Исюань
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Социология
Issue Date: 2023
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: Современная молодежь и общество : сб. науч. ст. – Выпуск 11. – Минск : РИВШ, 2023. – С. 16-22.
Abstract: Рассмотрены основные тенденции развития социальной рекламы в Беларуси и Китае, дан анализ некоторых сравниваемых тематик, направленных на социализацию молодежи; обращено внимание на нормативно-правовое обеспечение и регулирование социальной рекламы в обеих странах; охарактеризованы общие и особенные признаки белорусской и китайской молодежи; приведены образцы социальной рекламы по таким темам, как «Здоровый образ жизни», «Забота о пожилых людях, инвалидах и детях», «Соблюдение правил дорожного движения», «Любовь к своей стране и родному городу». Визуализированы темы в таких слоганах, как «Курение убивает вас!», «Кислород или никотин. Выбирайте сами!», «Дети не ищут опасности, они просто играют», «Улыбайся на зебре!», «Не теряй голову на переходе. Посмотри налево. Посмотри направо», «Я люблю Беларусь!», «Китайская мечта» и др.
Abstract (in another language): The main trends in the development of social advertising in Belarus and China are considered, an analysis is given of some of the compared topics aimed at the socialization of young people; attention is drawn to the legal framework and regulation of social advertising in both countries; the general and special features of the Belarusian and Chinese youth are characterized; examples of social advertising on such topics as "Healthy lifestyle", "Care for the elderly, disabled people and children", "Compliance with traffic rules", "Love for one’s country and native city" are given. Visualized themes in such slogans as “Smoking kills you!”, “Oxygen or nicotine. Choose for yourself!”, “Children are not looking for danger, they just play”, “Smile at the zebra!”, “Don’t lose your head at the crossing. Look left. Look to the right”, “I love Belarus!”, “Chinese dream” etc.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/298347
ISSN: 2410-4213
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Выпуск 11. Современная молодежь и общество = Modern Youth and Society

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Калачёва_Ли_Молодежь, Вып. 11_23-016-022.pdf2 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.