Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/297497
Title: Совершенствование программы повышения лояльности клиентов на рынке интернет-услуг
Other Titles: Improvement of the customer loyalty program in the internet services market / H. Vashchyla, Y. Chugay
Authors: Ващило, А. А.
Чугай, Я. А.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Экономика и экономические науки
Issue Date: 2021
Publisher: Минск : Институт бизнеса БГУ
Citation: Бизнес. Инновации. Экономика : сб. науч. ст. Вып. 5 / Институт бизнеса БГУ; редкол.: Г. А. Хацкевич (председатель) [и др.]. – Минск : Институт бизнеса БГУ, 2021. – С. 165-174
Abstract: В статье рассматривается повышение лояльности клиентов в сфере интернет-маркетинга. Для этого применяются персонализированная e-mail-рассылка и автоматизированная система коммуникации. E-mail-маркетинг относится к инструментам прямого маркетинга и помогает получить более высокие результаты при более низких затратах. Чат-бот применяется как интерактивный инструмент для взаимодействия клиента с компанией, что приводит к экономии ресурса аккаунт-менеджера и повышению удовлетворенности клиента опытом взаимодействия с компанией. В статье представлены предложения по повышению лояльности клиентов ООО «Вебком Групп» как фактора конкурентного преимущества предприятия. Вследствие повышения удовлетворенности клиента услугами компании растет и уровень его лояльности, что помогает компании ООО «Вебком Групп» повысить свою конкурентоспособность на рынке интернет-услуг.
Abstract (in another language): In this publication is analyzed the increasing customer loyalty in Internet marketing. For this, a personalized e-mail newsletter and an automated communication system are proposed. Email marketing is a direct marketing tool that allows companies to get better results at a lower cost. A chat bot is used as an interactive tool for interaction between a client and a company, which leads to savings in the account manager’s resource and an increase in client satisfaction with the experience of interacting with the company. The article presents proposals to increase customer loyalty of LLC «Webcom Group» as a factor of competitive advantage of the enterprise. As a result of increasing customer satisfaction with the company’s services, the level of their loyalty also rises, which allows the company LLC «Webcom Group» to increase their competitiveness in the Internet services market.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/297497
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2021. Бизнес. Инновации. Экономика

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Improvement21p165-174.pdf947,97 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.