Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296983
Title: Связь духовно-личностных качеств и жизнестойкости студентов-психологов
Authors: Даукша, Л. М.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 6. - С. 31-34.
Abstract: В статье представлены результаты эмпирического исследования связи уровня развития духовно-личностных качеств и жизнестойкости студентов-психологов. Рассмотрены различные подходы к определению духовности личности. Обнаружено доминирование в исследуемой выборке среднего уровня развития духовности и жизнестойкости студентов-психологов. Выявлена значимая положительная корреляция духовности и жизнестойкости респондентов. Обозначены социально-психологические условия формирования духовно-нравственной устойчивости будущих специалистов.
Abstract (in another language): The article presents the results of an empirical study of the relationship between the level of development of spiritual and personal qualities and the resilience of psychology students. Various approaches to the definition of personality spirituality are considered. The dominance of the average level of development of spirituality and resilience of students-psychologists was found in the studied sample. Revealed a significant positive correlation of spirituality and resilience of the respondents. The socio-psychological conditions for the formation of the spiritual and moral stability of future specialists are indicated.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296983
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №6

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Даукша_ВШ_2022-6-031-034.pdf285,57 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.