Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296888
Title: Структурная организация жизнеспособности как предиктора психологического благополучия личности
Authors: Певнева, А. Н.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Психология
ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : РИВШ
Citation: «Вышэйшая школа» : навукова-метадычны і публіцыстычны часопіс. - 2022. - № 5. - С. 26-31.
Abstract: В статье представлены результаты исследования жизнеспособности как предиктора психологического благополучия студентов первых курсов педагогического профиля обучения. На основе структурографического анализа определена структурная организация жизнеспособности, характеризующаяся максимальным количеством высокозначимых связей, тесной корреляцией показателей между собой, высоким индексом организованности и когерентности, устойчивости и прочности при отсутствии структурообразующего элемента. Выявлены ведущие предикторы психологического благополучия, включающие активность и инициативность, позитивные установки и гибкость.
Abstract (in another language): The paper presents the results of the study of vitality as a predictor of psychological well-being for first-year students of pedagogical education profile. On the basis of the structural analysis, the structural organization of vitality characterized by the maximum number of highly significant connections, close intercorrelation of indicators, high index of organization and coherence, stability and durability in the absence of a structure-forming element is defined. Leading predictors of psychological well-being including activity and initiative, positive attitudes and flexibility were revealed.
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296888
ISSN: 2076-4383
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022, №5

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Певнева_ВШ_2022-5-026-031.pdf353,2 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.