Logo BSU

Please use this identifier to cite or link to this item: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296443
Title: Основные этапы модернизации высшего образования в КНР
Other Titles: The main directions of modernization of higher education in China / L. Pyrozhenko
Authors: Пироженко, Л. В.
Keywords: ЭБ БГУ::ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ::Народное образование. Педагогика
Issue Date: 2022
Publisher: Минск : БГУ
Citation: Проблемы современного востоковедения : материалы II Междунар. науч.-практ. конф., Минск, 30 июня – 1 июля 2022 г. / Белорус. гос. ун-т ; редкол.: В. Р. Боровой (гл. ред.) [и др.]. – Минск : БГУ, 2022. – С. 70-76.
Abstract: В статье проанализировано современное состояние и основные стратегии развития китайских университетов до 2035 г. Согласно стратегии интенсивного развития высшего образования Китай к 2035 г. планирует сформировать разветвленную систему высококачественного доступного высшего образования, достичь совокупной мощи и влияния китайского образования на международной арене, повысить конкурентоспособность высшего образования в контексте превращения страны в мировую образовательную державу
Abstract (in another language): The article analyses the current state and the main development strategies of Chinese universities until 2035. According to the strategy of intensive development of higher education, by 2035 China plans to form an extensive system of high-quality affordable higher education, achieve the combined power and influence of Chinese education in the international arena, increase the competitiveness of higher education in the context of the country's transformation into a world educational power
Description: Секция 1. Социально-политические проблемы стран Востока
URI: https://elib.bsu.by/handle/123456789/296443
ISBN: 978-985-881-441-0
Licence: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:2022. Проблемы современного востоковедения

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
70-76.pdf356,77 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record Google Scholar



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.